Nationale Marketing Strijd

Nationale Marketing Strijd

De Nationale Marketing Strijd (NMS) is het grootste marketing recruitment evenement van de Marketing Associatie Nederland (MAN). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten die zich in de eindfase van hun studie bevinden en affiniteit hebben met marketing. De NMS is uniek omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De deelnemende bedrijven krijgen de kans om de beste marketingstudenten "in actie" te zien met real-life cases. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de NMS, maar ook gedurende één van de cases tijdens de finaledagen.

Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een "strijd". Na de promotiedagen bij de universiteiten door het hele land, melden studenten zich aan voor dit evenement door het inzenden van hun cv. Van deze inschrijvingen zullen uiteindelijk de 100 beste studenten deelnemen aan het evenement. De deelnemende bedrijven krijgen de cv's van de studenten toegestuurd en maken een selectie van de, in hun ogen, beste studenten.

Tijdens de inhousedagen zullen de studenten voor het bedrijf waar zij op bezoek zijn een case uitwerken in teams. Naast de case staat tijdens deze dagen vooral de kennismaking met onze partners centraal. De bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. De deelnemers van de inhousedagen doen automatisch mee aan de Nationale Marketing Strijd. Tijdens deze dagen barst de strijd echter al zeker los: de studenten uit de winnende teams verdienen namelijk meer punten voor de eindstrijd.

Na de inhousedagen vinden de uiteindelijke finaledagen plaats in het centraal gelegen Utrecht op 8 en 9 februari. Tijdens deze dagen zullen de studenten verscheidene marketingcases uitwerken en presenteren. De studenten wisselen per case van team om de competitiviteit hoog te houden. De finaledagen worden verder ingevuld met activiteiten zoals speeddaten, educatieve trainingen, bedrijfspresentaties en recruitment diners en lunches. Aan het einde van de tweede finaledag gaan de 5 beste studenten met de felbegeerde titel "Grootste Marketing Talent 2018" en bijbehorende geldprijs van €2000,- naar huis en sluit een eindfeest met alle deelnemers het evenement knallend af!

Partners

 

 

Contact

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden om samen te werken met de Marketing Associatie Nederland of heeft u andere vragen, neem dan contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

Designed & developed by: MediaKracht